středa 27. června 2012

Kouzla práce v dole


Čím vícekrát se člověk dostane dolů do dolu, tím častěji narazí na různé situace, které ho donutí uvědomit si a na vlastní kůži prožít kouzlo různých detailů, které by na povrchu nezažil a tudíž zcela jistě ani neocenil. Tento příspěvek jsem se rozhodla založit s ohledem na výše zmíněný úvod, a hodlám do něho postupně přidávat různé (doufám že) zajímavé připomínky a zkazky, na které při práci v podzemí narazím.

A vezmeme to pěkně popořadě:

1. Jestlipak víte, co je z dívčího pohledu největší výhodou při práci v dole? Je tam taková tma, že pokud se vám chce čůrat, stačí zhasnout čelovku a....zbytek už si každá z nás domyslí sama. Takže se částečně stírá výhoda mužů, kterým stačí se otočit čelem k jakékoliv překážce, nehledě na to, jestli je okolo světlo nebo tma :-) HURÁÁÁÁ!!


2. Vše naplňující tmu je v dole možné prolomit pouze:
čelovkou, světly u auta, občasnými zářivkami v různých malých chodbách s technickým zázemím.
Když jedete autem chodbami, obzvlášť do zatáček nebo křižovatek, rozsvěcujete dálková světla, abyste předem upozornili protijedoucí auta na to, že budete v protisměru překážet. Jednou jsem si takhle jela chodbou a najednou zleva světlo! Tak brzdím a zastavuji v domnění, že z boku vyjede bagr, nakladač nebo nákladní auto....a ejhle, ona to zářivka. Z toho plyne ponaučení, že splést si bagr se zářivkou není v dole vůbec žádný problém :-D

3. Mimochodem, občas dochází ke komplikovaným dopravním situacím, když se na jedné křižovatce nebo v úzké chodbě případně spojovací chodbě, která se točí jako šroubovice stále k jedné straně,  sejdete s jinými auty. Můžete potkat nakladače, explosivary (auta, která převáží tekutou výbušnou hmotu používanou pro odstřelování materiálu), vrtné soupravy, stroje využívané k čištění čeleb v chodbách, nákladní automobily a další roztodivná vozidla. Platí jednoduché pravidlo - přednost má ten větší. Takže jako řidič relativně velkého terénního vozítka jste v tomto případě prohrávající :-P


4. Ačkoliv je auto žrout především benzínový, v našem případě naftový, tak existuje ještě jedna tekutina, která mu dole v dole chutná ještě více a tím je kapalina do ostřikovačů. Jelikož je to tu přeci jen dost prašné prostředí a často se musíme táhnout za náklaďákem či bagrem, tak v rámci zachování aspoň nějaké viditelnosti ostříkáváme přední sklo jako blázni a pak není divu, když pěti litrový zásobník s kapalinou si řekne o dolití každý druhý den.

Jakmile mi dojde nějaká další podobně zajímavá informace, jako ty, které tady publikuji, určitě se s vámi o ni hned podělím!

Žádné komentáře:

Okomentovat