Vítejte na blogu Spatial forces.
Pokud vám vrtá hlavou, proč jsem si vymyslel název právě Spatial forces, dovolte mi to vysvětlit. Je to vlastně hrozně jednoduché. Budu sem dávat své slastné a strastné okamžiky a zážitky z nových geodetických dobroudružství ze Švédska a Norska, a jelikož je geodézie věda zachycující prostor (spatial) kolem nás, pak laskavý čtenář snadno nahlédne.
středa 27. června 2012
Kouzla práce v dole
Čím vícekrát se člověk dostane dolů do dolu, tím častěji narazí na různé situace, které ho donutí uvědomit si a na vlastní kůži prožít kouzlo různých detailů, které by na povrchu nezažil a tudíž zcela jistě ani neocenil. Tento příspěvek jsem se rozhodla založit s ohledem na výše zmíněný úvod, a hodlám do něho postupně přidávat různé (doufám že) zajímavé připomínky a zkazky, na které při práci v podzemí narazím.
A vezmeme to pěkně popořadě:
1. Jestlipak víte, co je z dívčího pohledu největší výhodou při práci v dole? Je tam taková tma, že pokud se vám chce čůrat, stačí zhasnout čelovku a....zbytek už si každá z nás domyslí sama. Takže se částečně stírá výhoda mužů, kterým stačí se otočit čelem k jakékoliv překážce, nehledě na to, jestli je okolo světlo nebo tma :-) HURÁÁÁÁ!!
2. Vše naplňující tmu je v dole možné prolomit pouze:
čelovkou, světly u auta, občasnými zářivkami v různých malých chodbách s technickým zázemím.
Když jedete autem chodbami, obzvlášť do zatáček nebo křižovatek, rozsvěcujete dálková světla, abyste předem upozornili protijedoucí auta na to, že budete v protisměru překážet. Jednou jsem si takhle jela chodbou a najednou zleva světlo! Tak brzdím a zastavuji v domnění, že z boku vyjede bagr, nakladač nebo nákladní auto....a ejhle, ona to zářivka. Z toho plyne ponaučení, že splést si bagr se zářivkou není v dole vůbec žádný problém :-D
3. Mimochodem, občas dochází ke komplikovaným dopravním situacím, když se na jedné křižovatce nebo v úzké chodbě případně spojovací chodbě, která se točí jako šroubovice stále k jedné straně, sejdete s jinými auty. Můžete potkat nakladače, explosivary (auta, která převáží tekutou výbušnou hmotu používanou pro odstřelování materiálu), vrtné soupravy, stroje využívané k čištění čeleb v chodbách, nákladní automobily a další roztodivná vozidla. Platí jednoduché pravidlo - přednost má ten větší. Takže jako řidič relativně velkého terénního vozítka jste v tomto případě prohrávající :-P
4. Ačkoliv je auto žrout především benzínový, v našem případě naftový, tak existuje ještě jedna tekutina, která mu dole v dole chutná ještě více a tím je kapalina do ostřikovačů. Jelikož je to tu přeci jen dost prašné prostředí a často se musíme táhnout za náklaďákem či bagrem, tak v rámci zachování aspoň nějaké viditelnosti ostříkáváme přední sklo jako blázni a pak není divu, když pěti litrový zásobník s kapalinou si řekne o dolití každý druhý den.
Jakmile mi dojde nějaká další podobně zajímavá informace, jako ty, které tady publikuji, určitě se s vámi o ni hned podělím!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat