čtvrtek 18. října 2012

Garpenberg

 A je to tu zase pravidelná znovuvzkříšená švédská rubrika, které vdechla život vesnička se jménem Garpenberg a její barevnými kovy naditý břich, který industriálního člověka nenechal klidným a brzy objevil jeho potenciál. Garpenberg je vesnička (obydlená zatáčka), která se nachází asi 200km severo-západně od Stockholmu. Nejbližší větší městečko, kam zajíždí i něco jiného než jen off-roadová auta a koně, kterých se tu kolem pase spousty, je Hedemora.
Ale teď pěkně od začátku, i když jsem svůj cíl měl o pěkných pár kilometrů níže než je Kiruna, i tak mě Švédsko přivítalo jsou zamračenou tváří a celkem příjemnými asi 8 stupni na teploměru.
Už ve Stockholmu na letišti jsem si připomněl, jak velcí kafaři Švédi vlastně jsou. Objednal jsem si střední kávu a dostal jsem ji snad do 4dcl hrníčku, nechtěl bych vidět to velké :)
Kdybych náhodou chtěl zapomenout, proč sem do Švédska vlastně jedu, bylo mi to taktně připomenuto od nádraží na letišti, posuďte sami. Vlak byl pohodlný na styl našeho InterCity a za necelé 2h jsem byl v Hedemoře.
Ale teď už vzhůru dolů objevovat krásy díla důlního. Zdař Bůh, horník Jirka




Žádné komentáře:

Okomentovat